Dale Carnegie (1888–1955), pe numele lui real Dale Carnagey, s a nascut intr o familie saraca de fermieri americani. Dupa absolvirea facultatii, a vandut cursuri prin corespondenta in Nebraska si a obtinut cateva roluri ca actor la New York, fara sa aiba mare succes. In 1912, este angajat de Young Men’s Christian Association sa predea cursuri pentru adulti si descopera, fara sa si fi propus asta, o metoda de a diminua teama celor care vorbesc in fata unui public numeros. Astfel incepe faimoasa cariera a lui Dale Carnegie, care a ajuns sa fie considerat cel mai mare autor de literatura motivationala al secolului al XX lea.
In anii ’50, au inceput sa prinda contur proiectele din cadrul programului Dale Carnegie Training, asa cum exista astazi. Acesta se bazeaza pe principiile promovate de fondatorul sau, Dale Carnegie. Recunoscut de catre The Wall Street Journal ca una dintre cele 25 de francize de top din lume, programul Dale Carnegie Training a elaborat cursuri disponibile in 30 de limbi, in Statele Unite ale Americii si in alte 85 de tari.
In prezent, partenerii din cadrul programului Dale Carnegie Training colaboreaza cu sute de corporatii medii si mari, precum si cu diferite organizatii pentru a ajuta firmele sa aiba succes, deruland cercetari referitoare la cresterea randamentului angajatilor, cu accent pe conducere, vanzari, functionarea echipelor, servicii pentru clienti, promovarea afacerii, imbunatatirea procesului muncii si alte aptitudini de management.
Pentru mai multe informatii, puteti vizita site ul www.dalecarnegie.com.
Oamenii nu pot avea succes decat daca se distreaza facand ce le place.
Traim intr-o lume a extremelor, a vitezei si a informatiilor fulgeratoare, deci nu ar trebui sa ne miram daca ne pierdem mai usor rabdarea. Totusi, ce se intampla atunci cand apar conflictele si suntem pusi in situatia de a lucra sau chiar de a locui cu persoane care ne contrazic tot timpul? Cum rezolvam disputele din viata personala si cea profesionala fara sa simtim ca am facut un compromis?
Din noua carte inspirata de invataturile lui Dale Carnegie aflam ca, atunci cand relatiile cu ceilalti devin incordate, tine doar de noi sa vedem partea pozitiva a conflictelor. Unul dintre lucrurile pe care le putem controla este reactia noastra in fata neintelegerilor. Trebuie sa aflam sursa lor, sa le exprimam clar si fara sa cautam vinovati, sa ascultam parerile oponentilor si sa negociem o solutie reciproc avantajoasa.
Majoritatii oamenilor pe care-i vei intalni de-a lungul vietii tale le lipseste afectiunea celorlalti. Daca le-o poti oferi, te vor aprecia pe loc.
— Dale Carnegie
Ca multe alte carti motivationale de succes, si aceasta cuprinde sfaturi care par sa nu fie nimic mai mult decat bunul-simt pus in aplicare. Totusi, oamenii au tendinta sa uite tocmai principiile fundamentale ale decentei.
— The New York Times
Carnegie credea ca actiunile noastre sunt ghidate de ganduri, asa ca ne putem antrena sa fim fericiti, destepti si productivi. Daca sefii si-ar trata angajatii ca si cum ar fi competenti, acestia chiar ar deveni competenti; iar daca angajatii s-ar uita la sefi cu intelepciune si compasiune, acestia nu ar mai fi vazuti ca niste tirani.
— The New Yorker
Acasa, la serviciu sau in societate, chiar si printre prieteni, conflictele sunt inevitabile. Asta nu inseamna ca oamenii cu care nu te intelegi sunt neaparat rai. De multe ori, situatiile incordate sunt create de incapacitatea noastra de a vedea imaginea de ansamblu sau cea de a ne pune in pielea celuilalt. Cu totii suntem supusi greselilor: uneori ii suparam pe ceilalti fara intentie. Iar conflictele, oricare ar fi cauzele lor, ne impiedica sa lucram eficient si sa ne bucuram de colaborarea cu colegii si, nu in ultimul rand, de viata personala. Esti la cateva pagini distanta de a descoperi secrete care iti vor transforma modul de a percepe relatiile interumane, in orice mediu te ai afla. Fie ca esti sef ori subaltern, cap de familie sau un student care isi doreste sa invete mai multe si sa se afirme, cartea de fata iti va fi un ghid de nepretuit. Fiindca intotdeauna ai nevoie de ceilalti, iar ei, de tine.